COSMOPROF AZJA 2019

COSMOPROF AZJA 2019


Znamy już datę największego wydarzenia kosmetologicznego na świecie. Cosmoproof Asia w Hong Kongu odbędą się w terminie 13 – 15 listopada 2019.

24 LATA HISTORII


Tak, to już 24. rocznica największych na świecie targów kosmetycznych. Gromadzą one wszystkich zainteresowanych kosmetologią, w tym głównie importerów, dystrybutorów i właścicieli salonów kosmetycznych z całego świata. Koncepcja targów bazuje na mechanizmie – „One Fair, Two Venues”, który oznacza, że targi podzielone są na dwa główne bloki tematyczne: „Cosmoprof Asia” (bloki tematyczne o kosmetykach) oraz „Cosmopack Asia” (sztuka reklamy opakowań i technologii ich wytwarzania). Na targach Cosmoprof Asia swoich importerów poszukiwać będą firmy nie tylko z Chin, ale też Hong Kongu, Tajwanu, Singapuru, Tajlandii, Malezji, Indonezji, Wietnamu i Japonii. Światowy rynek kosmetyczny podbijają jednak kosmetyki z Korei – ich producenci inspirują się trendem azjatyckiej urody i zależy im, by ich produkty podbijały serca Azjatek, którym zależy głównie na uwydatnieniu swojej świeżej i młodo prezentującej się cery. Na targach Cosmoprof Asia omawiane są praktycznie wszystkie rodzaje kosmetyków – produkty perfumeryjne, kosmetyka SPA, produkty fryzjerskie, do paznokci, produkty naturalne, przybory toaletowe i tak dalej, i tak dalej…

POLSKA NA TARGACH


W ubiegłym roku swoje produkty na Cosmoprof Asia przedstawiło ponad 2 tys. wystawców z 44 krajów. W tym roku media podają już liczbę trzech tysięcy. Jak co roku azjatycki rynek chcą podbijać również firmy polskie – w 2019 na targach pojawią się 22 polskie firmy, w tym Ziaja, Verona, Oceanic i Delia – sklep z kosmetykami kojarzony głównie z reklamy kosmetyków do włosów.

Przedstawicielom tych firm zależy na tym, by znaleźć importerów azjatyckich, którzy zainteresują się naszymi narodowymi produktami. Chociaż niewielka część polskich kosmetyków jest już dostępna w tamtej części świata, wciąż mogłaby to być większa liczba. Uczestnictwo w międzynarodowych targach stanowi więc ogromną szansę dla polskich eksporterów, jednak nadal niewielką – w roku 2018 udział w targach brały aż 53 polskie firmy!

Polska w roku bieżącym zaliczyła więc dość duży spadek, mimo że zajmujemy aż szóste miejsce, jeżeli chodzi o natężenie importu kosmetyków w Europie. Za zorganizowanie i obsługę stoiska narodowego na Cosmoprof Asia w Hong Kongu odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu ze wsparciem Ministerstwa Gospodarki.

PRZEDSMAK JUŻ BYŁ


Od 14 do 18 marca trwały targi Cosmoprof Worldwide Bologna 2019. Do Bolonii Polacy mają zdecydowanie bliżej niż do Hong Kongu, dlatego w tym wydarzeniu wzięły udział łącznie aż 163 polskie firmy, w tym Indigo, Bielenda,  Nesperta, Elfa Pharm Polska, Yope, Sylveco, Resibo, Nacomi i Make Me Bio. Polską marką, która zdobyła popularność właśnie dzięki targom jeszcze lata temu, jest Inglot. Zdecydowanie jednak nawet na targach, które odbywają się we Włoszech, jak co roku górują koreańskie i japońskie kosmetyki – producenci marek pochodzących właśnie z tych krajów i na swoim, i na obcym kontynencie robią wręcz furorę.

Niewątpliwym plusem kosmetyków azjatyckich jest ich naturalność – stosowane są w nich składniki znane są producentom od pokoleń, a w nich przeważają zioła i azjatyckie rośliny. Głównie są to maseczki i toniki, ponieważ Japonki największą uwagę zwracają na kosmetykę twarzy. Powinna być to więc wskazówka dla naszych producentów – jakie kosmetyki wystawiać, startując w targach listopadowych w Hong Kongu. Być może to dzięki nim wzrośnie import, a w roku 2020 liczba polskich wystawców podwoi się na największym kosmetycznym evencie świata.